פנסים ותאורה

לומן מדד לעוצמת אור

lamp

מה זה לומן בפנס?

כאשר אתה מחפש פנסים, ייתכן שנתקלת במונח “לומן” בעת קריאת האריזה. כשזה מגיע לאור, רוב האנשים מכירים את ה”וואט”, כך מדורגים נורות לציבור. אבל מה זה לומן בפנסים ולמה הם חשובים?

ההגדרה של לומן

לומן היא יחידת מדידה לכמות האור שנוצרת על ידי נורה או פנס.

כפי שכוח סוס מתאר את כמות כוח המנוע הזמין, לומן מתאר את כמות תפוקת האור כמדידה של חוזק הנר. לכן, לומן אחד מספק מספיק אור כדי להאיר את אותו אזור כמו נר אחד.

בעוד שהמונח לומן קיים כבר הרבה זמן, עד לאחרונה הוא היה בשימוש נדיר בארצות הברית ובמדינות מסוימות אחרות. רוב האנשים מכירים יותר את המונח “וואט”.

ההבדל בין לומן לוואט

עד 2012, אריזות של נורות השתמשו במונח “וואט” כדי לתאר את כמות הכוח שהנורה השתמשה בה למטרות תאורה. אור של 100 וואט היה בהיר יותר מנורה של 60 וואט מכיוון שהוא השתמש יותר בכוח. עם הצגת נורות LED, כוח כבר לא היה השיקול העיקרי, ובמקום זאת, לומן הפך לסטנדרט החדש. נורות לד משתמשות בחלק מהאנרגיה בהשוואה לנורות ליבון.

לכן, לומן הפך למונח המתאים יותר ובנוסף הוא נמצא בשימוש ברחבי העולם, מה שעוזר ליצור סטנדרט יחיד שאינו דורש תרגום.

הבנת לומן בפנסים:

כאשר מחפשים פנסים, לומן הוא שיקול חשוב מאוד. יהיה עליך להכיר את כמות האור הנדרשת עבור סוגי הפנסים השונים הזמינים.

פנס טקטי: הגרסה הטקטית היא פנס עם לומן גבוה שנועד לעוור או לבלבל תוקף פוטנציאלי. בנוסף, פנסים טקטיים רבים מציעים הגדרת לומן נמוכה כך שתוכל לנווט בהצלחה בלילה. עבור פנסים טקטיים, תזדקק ל-130 לומן לפחות על ההגדרה הגבוהה כדי לעשות את העבודה עם הגדרת תאורה נמוכה של 5 עד 15 לומן עבור ניווט.

פנס לקמפינג: למטרות קמפינג, תזדקק לפנס המציע שעות רבות של אור כשאתה מתמצא באוהל. גרסה פופולרית אחת היא פנס הפנס המציע הגדרות שונות של בהירות כדי לענות על הצרכים שלך. עם זאת, פנס רגיל שימושי מאוד כאשר אתה צריך למצוא משהו מבלי להפריע לאנשים אחרים. 5 עד 100 לומן הם הטובים ביותר למטרות קמפינג.

פנס לחירום: מטרת פנס החירום היא למשוך תשומת לב למיקומך. תצטרך את לומן פנס ה-LED הבהיר ביותר עם הגדרת דופק או strobe שניתן לראות במרחק קילומטרים. כמו כן, תזדקק להגדרה ברמה נמוכה אם תלך לאיבוד בלילה ותצטרך להתמצא.

ישנם גם שימושים צבאיים וראיית לילה לפנסים שיש להם דרישות ספציפיות המבוססות בדרך כלל על תקנים ממשלתיים. עמידות ורב-גוניות חיוניות לפנסים צבאיים אשר מבחינות רבות דומות לפנסים טקטיים המצויים בחנויות קמעונאיות. עבור ציוד לראיית לילה, הפנס לא חייב להיות בהיר מספיק כדי להפריע לפעולה ועדיין לספק מספיק זוהר כדי לראות סביבך.

בסך הכל, הבנת מהו לומן והבהירות הדרושה לפנס שלך תעזור במידה ניכרת בבחירה בין דגמים שונים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *