פנסים ותאורה

תאורת הצפה או תאורת אלומת אור צרה

פנסים אלומה צרה לעומת רחבה

כשמדובר בפנסים, ישנם שני מונחים נפוצים שאתם עשויים להיתקל בהם הם תאורת Throw שזו “אלומת אור צרה” או Flood שזו תאורת “הצפה”. מונחים אלה מתייחסים לדפוס האלומה ולמרחק שפנס יכול להאיר.

פנסי “זריקה” אלו נועדו להקרין אלומת אור צרה וממוקדת למרחק רב. הם משמשים בדרך כלל לפעילויות כגון טיולים רגליים, ציד או חיפוש והצלה, שם אתה צריך לראות רחוק למרחקים. הם שימושיים גם להארת חפצים ספציפיים או אזורים רחוקים.

פנסי הצפה, לעומת זאת, נועדו להאיר אזור רחב באלומת אור מפוזרת ואחידה. הם משמשים בדרך כלל לפעילויות בחוץ או בטווח קרוב כמו קמפינג, עבודה על מכונית או קריאת מפה. פנסי הצפה שימושיים גם להארת שטח גדול או למשימות הדורשות אור רב אך אינן דורשות בהכרח מרחק ארוך של הארה.

במונחים של תבנית האלומה, לפנס בעל אלומת אור צרה וממוקדת יהיה בדרך כלל רפלקטור חלק המקרין קרן אור הדוקה, בעוד שלפנס הצפה יהיה בדרך כלל עדשה בעלת מרקם כצו משטח החיצוני של תפוז המפזרת את האור על פני שטח רחב יותר.

כאשר בוחרים בין פנס “זריקה” לפנס הצפה, חשוב לקחת בחשבון את השימוש המיועד. אם אתה צריך לראות לרחוק, פנס בעל אלומה צרה וממוקדת יהיה הבחירה הטובה ביותר. אם אתה צריך להאיר שטח רחב או לעבוד מקרוב, פנס הצפה יהיה הבחירה הטובה ביותר. כדאי גם לציין שחלק מהפנסים נועדו להציע איזון בין אלומת אור צרה וממוקדת להצפה, כך שאפשר למצוא פנסים שיכולים לעשות את שניהם.

מצ”ב סרטון הסבר של חברה מצוינת בשם Truenite

דוגמה נוספת מרהיבה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *