סקירות פנסים

מבחן – סופירן IF22A פנס אלומה צרה למרחק

sofirn
    0%
    הכרות עם הפנס

    חברת סופירן מוכרת בעולם

    החברה מייצרת פנסים שנים רבות, במבחן זה נבצע בדיקות לפנס, כלח מהבדיקות נעשו על ידי בלוגרים מרחבי העולם, בינהם 1lumen שנחשב לבלוג המוביל כיום בתחום הפנסים.

    • סוג נורה - sft 40
    • לומן - 2100
    • עוצמת קרן - 121333 cd
    • סוג בטריה - נטענת 21700
    • חומר - אלומיניום
    • מצבי תאורה - 5
    • הבזקים - כן
    • נגד מים - כן, ip68

    סופירן קיימת כבר מספר שנים, מדובר על חברה סינית איכותית מאוד, אגב, הרוב המכריע של הפנסים בעולם מיוצר ושייך לחברות סיניות, בניהם חברות ידועות כמו fenix, nitecore, wuben ועוד.
    לחברה יש ליין רחב של פנסים, מפנסים לשימוש יום יומי ועד פנסים עוצמתיים שמפיקים אלפי לומן ובאיכות גבוהה.
    חברת סופירן הוציאה דגם בשם IF22A לצד דגם נוסף בשם IF22. ה-IF22A, שאותו אני אסקור, משתמש ב-TIR חלק וגדול. ה-IF22A הוא פנס עם סוללה נטענת 21700 בעיצוב ייחודי עם ממשק משתמש פשוט.

    ה-Sofirn IF22A מורכב מ-CNC מסגסוגת אלומיניום 6061 תעופתי.  העיבוד שלו חלק למדי ולקצוות גוף הקירור יש שיפוע קטן מאוד, מספיק כדי למנוע מהם להרגיש מחוספסים. 
    הנורית מאחורי האופטיקה הזו היא ה-Luminus SFT-40 החדש בטמפרטורה של 6500K. האלומה חזקה וממוקדת כמעט ללא שפיל וזה מרשים למדי.

    מידות

    אורך: 127.1 מ"מ
    קוטר ראש: 42 מ"מ
    קוטר גוף: 28 מ"מ
    מִשׁקָל:
    ללא סוללה: 120 גרם.
    עם סוללה: 193 גרם

    מבנה הפנס

    בהיותו פנס מבוסס על סוללה 21700, הפנס בשל עוביו יושב בנוחות רבה ביד. ה-IF22A חלק למדי, אבל יש עבר תהליך של עיבוד שבבי על מנת למנוע ממנו להיות חלקלק. מדובר בפנס די ייחודי בעל ראש רחב למדי. יש מתג אלקטרוני בודד, בראש הפנס. הוא ממוקם היטב, אם כי אולי קצת קשה למצוא אותו בחושך בגלל האופי המעוגל של העיצוב. המתג שקוע מעט מה שעשוי למנוע הפעלה בשוגג. הזנב שטוח לחלוטין, כך שהוא עומד ביציבות ע החלק האחורי. השרוך סטנדרטי. הקליפ יציב ודו-כיווני, למרות שבפנס בגודל כזה אין צורך בקליפ דו כיווני שמתאים מצחיית הכובע ובמקרה זה מדובר על פנס גדול מדי למצחייה. קליפ דו כיווני מתאים לפנסים קטנים במשקל קליל.

    תאורה ולומן

    לפנס יש חמישה מצבי תאורה, מצב גחלילית, נמוך, בינוני גבוה וטורבו. במצב החלש הפנס מוציא 1 לומן, נמוך - 30 לומן, בינוני - 320 לומן, גבוה - 1000 לומן וטורבו - 2100 לומן.
    במציאות, על פי המדידות של אתר 1lumen הפנס במצב טורבו מפיק 1853 לומן  ומתייצב אחרי 10 דקות של פעולה 530 לומן. חשוב לציין, שכל פנס מוציא את מלוא ההספק רק בדקה הראשונה לפעולתו. כל פנס שיש לו ניהול טמפרטורה מתקדם, התפוקה יורדת ומתייצבת.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *