פנסים ותאורה

לומן או קנדלה – מה ההבדל בינהם?

cadela

לומן היא יחידת מדידה עבור כמות האור הנראה הכוללת הנפלטת ממקור אור לכל הכיוונים. זהו מדד לכמות הכוללת של אנרגיית האור הנקלטת על ידי העין האנושית. לומן משמש כדי לכמת את הבהירות של מקור אור ומשמש בדרך כלל לתיאור תפוקת האור של נורות, מנורות וגופי תאורה אחרים. ככל שמספר הלומנים גבוה יותר, כך יופיע מקור האור בהיר יותר.

קנדלה, לעומת זאת, היא יחידת מדידה לעוצמת האור בכיוון מסוים. זהו מדד לכמות אנרגיית האור הנפלטת ממקור בכיוון מסוים. קנדלה משמשת לכימות הבהירות של מקור אור בכיוון מסוים, והיא משמשת בדרך כלל לתיאור הבהירות של אורות כיוונים כמו זרקורים ופנסים. ככל שמספר הקנדלות גבוה יותר, כך הבהירות של האור בכיוון מסויים תהיה גבוהה יותר.

ראוי לציין כי לומן וקנדלה קשורים, אך הם אינם ניתנים להחלפה. מקור אור עם מספר גבוה של לומן אינו בהכרח בעל מספר גבוה של קנדלות. לדוגמה, פנס עם מספר גבוה של לומן לא בהכרח בעל מספר גבוה של קנדלות מכיוון שהוא פולט אור לכל הכיוונים. פנס עם מספר גבוה של קנדלות, לעומת זאת, לא בהכרח יכול להיות בעל מספר גבוה של לומן כי הוא פולט אור בכיוון מסוים.

לסיכום, לומן הוא מדד לכמות הכוללת של אנרגיית האור הנפלטת ממקור לכל הכיוונים, בעוד שקנדלה היא מדד לכמות אנרגיית האור הנפלטת ממקור בכיוון מסוים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *