פנסים ותאורה

פנס לצבא ולכוחות הבטחון – התכונות החשובות שיש לקחת בחשבון

44gram

כמה חשובים באמת פנסים לצבא, לחיילים ולכוחות הבטחון? אתם תופתעו.

פנסי אלו אינם מיועדים רק לאיסוף הרעים ולהעמידם לדין. מכיוון שלפנסים הרב-תכליתיים הללו יש מרחק אלומה מרשים, ניתן להשתמש בהם גם במספר מצבים כגון חיפוש, הצלה קמפינג ועוד.

מה הופך פנס אבטחה צבאי או משטרתי לפנס טוב?

עבור שוטרים, פנס הוא ציוד שונה לחלוטין מפנס ביתי רגיל. זהו פריט מיוחד שאי אפשר להשיג בחנות לחומרי בניין או קמפינג. בואו נסתכל מה הופך את הפנס לפנס יעיל עבור כוחות הביטחון.

חוזק הפנס
כמה לומן כדאי שיהיה לפנס אשר מיועד לכוחות הבטחון?

תפוקת האור של פנס משטרתי צריכה להגיע למעלה מ-1000 לומן כאשר עובדים בחוץ. אלומת האור הזו תחתוך כל חושך. אבל בחללים סגורים, ספירת לומן גבוהה תיצור בוהק ופיזור לאחור, ובעצם יעשה יותר נזק מתועלת. עבור חללים סגורים, תפוקת אור של 500-700 לומן היא אידיאלית.
מרחק האלומה נמדד כמרחק במטרים, שהקרן תעבור לפני שהיא תתדרדר ל-0.25 לומן.
עוצמת האלומה  מודדת את הנקודה המאירה ביותר של האלומה במרחק של מטרים ספורים מהלוח שאליו האלומה מכוונת, וזה מתבטא ביחידות הנקראות קנדלה.
פנס טקטי איכותי הופך אותך ואת הסובבים אותך לבטוחים יותר. לפנסים אלו יש אלומה חזקה כדי להאיר את הסביבה שלך וכל אורב פוטנציאלי במרחק סביר. זה לא טוב שיש פנס שחושף דברים רק בסמיכות אליך, במיוחד אם אתה והקולגות שלך פועלים קרוב לאיומים נכמו פושעים או שטח אויב.

אלומה חזקה מסייעת לך באותה מידה באפקט המסנוור שלה,  הסנוור של פנס טקטי מבלבל את התוקפים הפוטנציאליים, ומפחיד אותם ופוגע באוריינטציה שלהם לכמה שניות.
הפנס שלך צריך להיות בעל גוף שקל לטפל בו – כזה שלא תפיל ברגע קריטי. החומר שממנו הוא בנוי הוא גם חשוב.

בגלל תפוקת החום של פנסים טקטיים, הגוף צריך להיות עשוי מחומר שמפזר חום הנוצר מהמנורה והסוללות, במיוחד כאשר פועלים בתפוקת לומן גבוהה במשך דקות ארוכות. פיזור חום לא רק מגן עליך, הוא גם מגן על המכשיר כולו מפני פגיעה על ידי עיוות וניוון הנגרמים על ידי שינוי בטמפרטורות.
אם אתה פועל בסביבות שיש בהן טמפרטורות קיצוניות, לפנס אלומיניום לא מכוסה תהיה טמפרטורה משתנה מאוד בהתאם לסביבה הסובבת, בין אם זה חום קיצוני או קור קיצוני. במקרה זה, חומר פולימרי או חומר גמיש דומה מתאים למטרה.

קשוח ועמיד
במקרה של נפילה או התנגשות מזדמנים ובלתי נמנעים, עמידות טובה בפני זעזועים היא חובה. זה יכול להיות בית עמיד לפנס בפני זעזועים בחלק החיצוני ובמבנה של יחידת הפנס, או חיזוקים בתוך הפנס עצמו.
מיותר לציין שהסוללה והנורה צריכות להיות אטומות מכל חלחול פוטנציאלי מסביבה לחה או גזית שעלולה לפגוע בפעילות הפנימית ובמעגלים.
פנס לחיילים טוב צריך להיות עמיד בפני גשם ולחות. פנס עמיד למים הוא פנס שיוצר במיוחד כדי להיות מופעל מתחת למים, הדרישות התפעוליות של חיפוש והצלה מכתיבות שהוא קשיח, בהיר ועמיד למים.

מנורות לד
הכל מתחיל בנורה, הגורם הקובע באיכות האלומה ותפוקת הלומן של הפנס הטקטי שלך.

נורות ליבון הן הנורות הזולות ביותר מכל הנורות, אך יש להן חוסר יעילות רבות. בזמן שהם שורפים בהיר, הם מבזבזים הרבה אנרגיה בגלל כמות החום שהם מייצרים. זו הסיבה שהנורות האלה והסוללות שמניעות אותן לא מחזיקות מעמד זמן רב.

לנורות LED אין זכוכית. זו הסיבה שהם אמינים יותר מנורות ליבון מסורתיות. פנס LED הוא מעט יותר יקר, אבל הוא יותר מפצה על כך עם עמידות וזמן בעירה. למעשה תחסוך כסף בטווח הארוך.
לבסוף, ישנם פנסי פריקה בעוצמה גבוהה (HID). פנסים אלו מייצרים דירוג לומן גבוה להפליא ופועלים על ידי הזרמת זרם חשמלי דרך גז אצילי כגון ארגון, קריפטון, קסנון או ניאון (או תערובת של גזים אלו). יש להם מקור נקודתי קטן יותר כך שהאור מהפנסים האלה מוטל הרבה יותר רחוק, מה שהופך אותו לאופציה טובה מאוד אפילו לתנאי מזג האוויר הקשים ביותר.

כמובן, יש לזכור שככל שתפוקת הלומן שנוצרת על ידי פנס גבוהה יותר, כך נצרכת יותר אנרגיה. לכן לפנסי כוחות הבטחון הטובים ביותר יש מגוון מצבים לכל אירוע.

רבגוניות
ורסטיליות היא שיקול מרכזי בבחירת פנס לחייל. יש הבדל גדול בכמות האור הנדרשת עבור תרחישים שונים.
פנס טקטי אינו האפשרות הטובה ביותר לקריאת מפה או לביצוע משימות משובחות. למעשה, זה יכול להיות מסוכן מכיוון שהשתקפות קשה יוצרת כתמים עיוורים בראייתך כאשר אתה צריך להיות מודע לסביבה שלך.

במקום לשאת שלושה או ארבעה פנסים שונים, אנשי בטחון בוחרים בפנס אחד או שניים עם מצבים שונים. פנסים לכוחות הבטחון צריכים לאפשר החל מהספק נמוך עבור משימות קריאה וכתחבה  ועד לתפוקת לומן גבוהה עבור משימות כמו פעולות חיפוש והצלה.

כוח סוללה
כל הפנסים הטקטיים שונים כדי להתאים למגוון סביבות הפעלה, ומגוון אפשרויות מקור הכוח הזמינות אינו שונה. יש לך הכל, החל מנורות נטענות עם סוללות AA נפוצות, עד למטענים מותקנים של סוללות ברכבי משטרה עם כניסת 12 וולט, וכל מה שביניהם.

פנסים שמשתמשים ב-AA או AAA רגילים הם בדרך כלל לא חזקים, אבל קל למצוא את הסוללות האלה. הכי נח להשתמש  בפנס הנטען. אלה נוטים להשתמש בסוללות ליתיום-יון, שיכולות להיטען בקלות דרך חיבור USB, בדיוק כמו הטלפון שלך או רוב מוצרי האלקטרוניקה המודרניים האחרים. זה מושלם אם אתה צריך טעינה כדי להשתמש בפנס לפעילויות שטח.

רשימת בדיקה לפנס עבור החייל ולכוחות הבטחון הטוב ביותר
כאשר מחפשים פנסים,כדאי להשתמש ברשימת הבדיקה הזו כדי למצוא את ההתאמה המושלמת:

בהירות – בדוק לומן, מרחק אלומה וקרן שיא
קלות הטיפול – האם יש לו אחיזה נוחה עם פיזור חום נאות?
עמידות – האם הוא חסין זעזועים ועמיד למים?
רבגוניות – כמה פונקציות יש לו? האם הגדרות האור מתכווננות?
כוח – כמה חיי סוללה יש לו בהגדרת הלומן הגבוהה ביותר? כמה מהר הוא נטען? איך אני מטעין אותו? באיזו תדירות אצטרך לקנות סוללות חדשות?
שירות לאחר מכירה – האם יש אחריות, מי נותן האחריות?

בהצלחה!
צוות פלאשלייטס – פנסים טקטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *